IN MY MEMORY : JAHIDAH BAKAR

Pagi nie tetiba teringat kat arwah kakak spupu aku nama dia Jahidah Binti Bakar. kalau cakap pasal sepupu aku nie memg x habis sampai ke esok. Aku nak share dengan korang betapa humble,suka tolong orang,suka menasihat orang especially dengan family aku. Kami memg rapat maklumlah start aku kecik lagi, kakak2 abang2 aku semua dijaga oleh dia sehingga kan aku besar pon still jaga juga tapi aku buat dia jadi teman pendengar yang setia. Kisah nie taklah sehebat Ahmad Muhamad cukoplah aku tahu yang dia hebat dimata kami sekeluarga.



Aku nak share dengan korang bagaimana sifat dan cara didikan seorang ibu kepada 5 orang anaknya (cuma yusuf anak yang bongsu sahaja) hanya sempat menuai kasih dengannya selama 7 bulan. Mesti dalam mana2 family kita akan ada org yang kaki buat lawak,kaki menyibuk,kaki untuk jln2 shopping2 bagai kan! ada kan! macam tu la dengan arwah. Dia seorang yg humble dan aku tidak boleh lupa ketawa dia yang setiap kali aku buat lawak2 bodo dia akan ketawa, dan perli aku.


Takdir Allah SWT dah ditetapkan pada 27 Mac 2016 arwah telah meninggalkan kami pada usia 46 tahun. Yes ! muda kan ! Di sini aku nak bagi tau yang ajal maut tidak mengira TUA ke MUDA. Pada mulanya memg tidak percaya, tetapi family aku slow2 try untuk meredhakan pemergiannya. Aku salute dengan dia yang bole menjaga 4 orang anak (sebelom yusuf lahir) dengan menghantar pergi sekolah,tuisyen, mengaji alquran, memasak, layan kerenah anak2 lagi yang paling aku ingat tiap2 petang dia akan bawak anak2 dia naik moto gi tepi pantai, ada taman permainan.

Setakat ini saja yag aku mampu tulis sebab setiap kali aku bercerita mengenai sepupu aku tu air mata tak habis mencurah2.. adehh .. Sesiapa yang baca blogg aku nie mohon sedekahkan Al-Fatihah untuk sepupu aku dan umat Islam yang telah pergi meninggalkan kita semua ...Amin

Share:

0 ulasan